måndag 26 april 2010

Jag kastar mig ut!

Idag har jag fattat ett drastiskt beslut. Och också, min vana trogen när jag har bestämt mig för något, omedelbart genomfört det. Jag har sagt upp mig! Naturligtvis är det något jag har funderat på under lång tid och nu hade jag kommit så långt i mina tankar att det inte gick att backa längre.

Jag har haft mitt jobb i fem år och det har verkligen varit en fantastisk tid. Jag har fått arbeta med duktiga och trevliga människor, jag har fått resa och uppleva andra kulturer och jag har lärt mig massor! Det sista året har jag dock känt att det har börjat ta emot. Att resa är fantastiskt men också tröttande och man måste vara borta mycket från sin familj. Efter några år av intensivt resande kände jag att det fick räcka. Jag har också upptäckt att det inte är riktigt min grej att driva långa projekt med mycket administration. Jag är en kreativ uppstartare men ingen förvaltartyp; långa perioder av samma sak suger musten ur mig. Det gör också för mycket administrativt arbete vid datorn. Dags för en förändring alltså!

Innan jag fick mitt nuvarande arbete arbetade jag som frilans. Jag höll utbildningar och workshops, arrangerade events, gjorde inventeringar och utredningar, skrev ansökningar m.m. Efter ett längre uppdrag för min nuvarande arbetsgivare fick jag ett erbjudande om arbete och trivdes så bra med arbetet och kollegorna att jag sa ja. Sedan blev jag kvar i fem roliga år. Nu går jag tillbaka till min frilanstillvaro. Jag tror att det kommer att ge mig ökad frihet och mer möjlighet att arbeta med kortare insatser som stimulerar mig. Det känns spännande men också en smula läskigt förstås. Jag hoppas och tror att det nätverk som jag byggt upp genom åren ska vilja fortsätta att arbeta med mig, fast nu som frilans. Det återstår att se. Beslutet är fattat, nu är det bara att kasta sig ut och tro på sig själv!

5 kommentarer:

  1. Det kommer säkert att gå jättebra. Känns det rätt i magen kan det inte bli fel =)

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Tack för uppmuntran! Jag hoppas och tror att du har rätt!

    SvaraRadera
  4. Lycka till! Du behöver det knappt men jag önskar dig det av hela mitt hjärta!

    SvaraRadera
  5. Tack! Schysst! Vet inte hur jag ska klara mig när du inte håller reda på mig, dock!

    SvaraRadera